A început evaluarea copiilor pentru înscrierea la pregătitoare
Copiii care nu împlinesc vârsta de șase ani până la începerea anului școlar, dar părinții își doresc să-i înscrie la clasa pregătitoare trebuie să treacă printr-o evaluare realizată de profesori specialiști din cadrul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Dolj. Evaluarea se va derula până pe 16 martie, iar înscrierile în clasa pregătitoare vor avea loc în perioada 29 februarie – 18 martie.
Începerea vieții de școlar este grăbită de multe ori de părinți, care vor să-i înscrie pe cei mici la pregătitoare încă de la vârsta de cinci ani. Pentru a fi așezat în bancă, un copil însă trebuie să facă dovada că poate face față cerințelor școlii.
„Evaluarea psihosomatică a copiilor care sunt înscriși la clasa pregătitoare înainte de a împlini vârsta de șase ani constă într-un test de 20 de minute care implică jocuri, dar și activități de învățare. Părinții participă la aceste teste și probează, odată cu noi, experiența școlară. Au fost cazuri în care au înțeles că, în ciuda faptului că își doresc să îi înscrie la școală, cei mici nu sunt pregătiți și trebuie reorientați. Li se recomandă să mai stea la grădiniță“,
a precizat Marinela Dumitrescu.Evaluările preșcolarilor se realizează numai pe bază de programare. Conform planificărilor specialiștii vor fi pe 4 martie la Liceul Teoretic „Mihai Viteazul“ Băilești.
Evaluările se derulează în intrevalul 10.00 – 18.00. Potrivit directorului CJRAE Dolj, părinții pot depune solicitări pentru evaluarea copiilor și după aceste date.
„Sunt situații în care părinții care lucrează în străinătate se întorc în țară și vor să-și înscrie copiii la școală aici. În aceste situații, nu sunt îngrădiți de calendar să-și înscrie copiii la școală. Noi putem face evaluarea copiilor oricând, condiția fiind să depună solicitare la sediul nostru“,
a mai precizat Marinela Dumitrescu.
Odată ce primesc avizul pentru a fi înscriși în clasa pregătitoare încă de la vârsta de cinci ani, părinții sunt sfătuiți de psihopedagogi să urmărească atenți comportamentul și capacitatea de adaptare la cerințele clasei.